دوستان جدید

 دیروز توی فروشگاه دیدیم همه چی رنگ و بوی کریسمس داره درخت های بزرگ تزئین شده شکلات های رنگارنگ با بسته بندی های بسیار زیبا، بابا نوئل همه جا دیده میشه روی ظرف ها ،روی لباس ها روی جعبه های کادو بابانوئل اینجا بابا نوئل اونجا بابا نوئل همه جا !!
محمد با تعجب گفت "از حالا رفتند پیشواز ! " من گفتم خب دو ماه مونده، توی تهران هم از بهمن همه در تدارک عید هستند. یاد ترافیک شدیدی که از بهمن توی تهران همه را دیوانه می کنه افتادم انگار قراره دنیا تموم بشه و اگه عجله نکنی جا می مونی اما اینجا از ترافیک خبری نیست همه چی هنوز مثل همیشه است تا بعد چه پیش آید ،ولی از شما چه پنهون هنوز عید نشده  دلم برای شب عید و گشت زدن توی میدون تجریش تنگ شده .   
بگذریم اومدم خبر بدم که ما دوست های جدید پیدا کردیم !
در ابتدای تعطیلات کلاس زبان، از آنجایی که محمد نمی تونه بیکار بمونه رفت دنبال پیدا کردن یه کلاس آموزشی تا به واسطه داشتن مدرکی از موسسات اینجا احتمال کار پیدا کردن را افزایش بده  و نتیجه اش کلاسی است که صبح ها می رود، این کلاس ها به نام Productivity place program توسط دولت به صورت رایگان برای افرادی که دنبال کار می گردند برگزار می شود و شما می تونید در رشته ای که مورد علاقه تون است یا مرتبط با سابقه کار شماست تحصیل کنید . 

از طرف دیگه برای ترجمه گواهینامه هامون به   AMES - Adult Multicultural Education Servicesمراجعه کرد و آنجا تازه متوجه شد که کلاسی برای مهاجرانی مثل ما که با ویزای مهاجرت متخصصین (skilled independent) دایر می شود هدف از این کلاس آموزش تکنیک های کاریابی در استرالیا است، گویا خودشون هم به این نتیجه رسید اند که کار پیدا کردن اینجا یه چیزهایی بیشتر از دانش و سابقه کار احتیاج داره .
نکته جالب تو این کلاس این است که اینبار تعداد ایرانی ها از همه بیشتر است !! تقریبا دوازده نفر ایرانی سر کلاس هستند و این در حالی است که همه عادت دارند که اکثریت با چینی ها باشد خب معلومه اینبار ما جلو افتادیم البته که این موضوع جای تاسف داره، محمد گاهی به شوخی میگه خب فرار مغزها همینه ! ولی واقعیت اینه که ما همه آدمهایی کاملا معمولی هستیم نه نابغه ایم نه ... تنها تفاوتمون با بقیه اینه که خواستیم که ایران نباشیم  و امکان اومدن را هم داشتیم . 

تعطیلات آخر هفته همه قرار گذاشتند تا همدیگر را ببینند شنبه در  darling harbour کنسرت موسیقی اسپانیایی برقرار بود که همه برای دیدنش  رفتیم . 
طبق معمول همه خودشون را معرفی کردند تقریبا همه هم سن و سال بودیم همه این آدمها در ایران دارای شغل و موقعیت اجتماعی خوبی بوده اند اما حالا اینجا دنبال ... ! خواستم بنویسم "بهترین ها"، اما واقعیت اینه که اینطور نیست همه از ترس آینده، به این سر دنیا پناه آوردند چون نمی دونند چی در انتطارشون هست بعضی ها داشتن پاسپورت یک کشور جهان اولی آرومشون می کنه بعضی ها به این هم راضی نیستند ... و البته  باید می بودید و حرفهای همه را می شنیدید شاید هم اینطور نباشه . 
بهر حال همه هنوز بیکارند و امیدوار ... 
نظرات 7 + ارسال نظر
ممر شنبه 20 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 03:54 ب.ظ

امیدوارم زودتر کار مورد نظرتون رو پیدا کنید، منتظر خبرهای خوب هستیم. موفق باشید.

آقا داود شنبه 20 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 05:23 ب.ظ http://migranthelp.com

سلام.با آرزوی اینکه بزودی خبرای خوب خوبتون رو بیشتر بشنوم.
اگه زحمتی نیست در مورد زبان می خواستم بدونم که ما آیلتس 7 ایی ها باید برای ورود به استرالیا رو چه چیزایی بیشتر باید زوم کنیم.
مثلاً تقویت لغت رو مهم می دونیدو تقویت لیسینیگو مهم می دونید. در چه حد به نظرتون اینارو برسونیم . نگید هر چی بیشتر بهتر. بفرمایید چه روشههایی رو اپتیمم می دونید برای اینکه زود تر و بهتر به نتیجه رسید.
خیلی ممنون

سلام
به نظر من مهم ترین موضوع این است که ،
شما حرف بقیه را بفهمید و دیگران حرف شما را .
ممکنه شما از لحاظ گرامر جمله کاملا درستی را استفاده کنید ولی طرف صحبت شما به واسطه لهجه شما متوجه نمی شود و برعکس زمانی که شما معنی تمام لغاط یک جمله را می دانید ولی منظور گوینده را متوجه نمی شوید !
بهترین تمرین listening گوش دادن به رادیوی استرالیا است و سعی کنید مثل اونها صحبت کنید

[ بدون نام ] یکشنبه 21 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 10:29 ق.ظ

بهترین آرزوها رو براتون دارم.کار خوبی هم پیدا می کنید خیالت راحت باشه.

پانته ا یکشنبه 21 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 11:59 ق.ظ

سلام.
خوبید؟خوشید؟ سلامتید؟ سرحالید؟ شنگولید؟ دماغتون چاقه؟...
چه خبرا؟؟؟؟
الان مطلبتو راجع به عید خوندم. یهو احساس کردم من اگه جای تو بودم چقدر دلم تنگ میشد.
راستی مریم اون سایتی که یه بار محمد گفت تمام مدارک لازم رو توش نوشته چیه؟
من می خوام از طریق سایت اقدام کنم.
دیگه اینکه اینجا همه چیز مثل قدیماس و هیچ چی تغییر نکرده.
تند تند مطلب بنویس ما ببینیم اونجا چه خبره..خوش باشید.

سلام
قربانت ما هم خوبیم ،خبری نیست
شما ها خوبید ؟
این هم آدرس سایتی که خواستی :

HTTP://WWW.IMMI.GOV.AU

امیدوارم خوب و خوش باشید
به همه سلام برسون

نیما دوشنبه 22 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 11:46 ق.ظ

سلام
خوبین؟ خوشید؟
هفته پیش به ما خیلی خوش گذشتو این هفته فرصت نشد که با هم باشیم. چه حیف! شنیدم خیلی خوش گذشته !
به امید دیدار بعدی.
پ . ن.۱- هنوز چشم انتظار عکس های قبلی هستیم.
۲- به به عجب کشک بادمجان خوشمزه ای .

آقا داود یکشنبه 28 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 11:30 ق.ظ

سلام.
مریم خانم مدتیه آپ نمی کنید.
من خیلی موقعا سر میزنم ولی می بینم خبری نسیت.
مطالبت مفیده.
بیشتذ بنویس.
موفق باشید

سلام
ممنونم از لطفتون

لیلی سه‌شنبه 30 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 11:59 ق.ظ

سلام مریم جان. من تازه وبلاگ قشنگت رو پیدا کردم. ما هم الان ۲ ماهی هست که آمدیم سیدنی. خوشحال میشم که با شما بیشتر آشنا بشیم و در جمع شما باشیم. ایمیل خودم رو گذاشتم که با هم در تماس باشیم. ما کلاسهای skilmax AMES رو رفتیم توی این مدت و خیلی خوب بود.
ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد