در جستجوی کار

همه دوستان نگران کار پیدا کردن ما هستند ولی واقعیت اینه که ما هنوز کار پیدا نکردیم البته به کار بردن لفظ ما غلط است چون من اصلا تلاشی برای گرفتن کار نکردم، اما تلاش محمد در این  جهت ستودنی بوده تقریبا روزی 20 تا 30 رزومه برای آگهی های روی اینترنت می فرسته، روزنامه های محلی و سراسری و مجله های کاریابی ... هم در لیست او هستند !! 


همه آدمهایی که تجربه این موقعیت را داشته اند به ما دلگرمی می دهند که همیشه گرفتن اولین کار بسیار سخت است ولی هنگامی که شما سابقه کار در استرالیا را به رزومه خودتون اضافه کنید اوضاع بهتر می شود. 


روش پیدا کردن کار در اینجا یه مقدار متفاوت است شما مستقیما با کارفرما در تماس نیستید تمامی مراحل استخدام نیرو توسط آژانس های کاریابی انجام می شود به این ترتیب که کاریابی ها آگهی استخدام را می زنند و رزومه ها را دریافت می کنند و بعد از بررسی آن چنانچه به نظرشون شما برای کار مناسب باشید باهاتون تماس می گیرند بعد از یک مصاحبه تلفنی نسبتا طولانی چنانچه هنوز شما را واجد شرایط تشخیص بدهند با شما قرار مصاحبه حضوری در آژانس کاریابی تنظیم میشود بعد قبولی در این مرحله تازه برای شما قرار مصاحبه با کارفرما گذاشته میشود به همین جهت پروسه استخدام نیروی جدید یه کمی طولانی و پیچیده است. 

 

شاید براتون جالب باشه که شما معمولا بعد از شروع کار حقوق خود را از کاریابی دریافت می کنید در واقع کارفرما مبلغی را ماهیانه به کاریابی می دهد و آنها درصدی را برای خودشون برمی دارند و بقیه به حساب شما واریز می شود ، به همین جهت چنانچه کاریابی شانس شما را در ادامه کار ببینه روی رزومه شما کار می کنه چون درآمد آن در تداوم همکاری شما با کارفرما است و جالبه که یکی از دوستان تعریف می کرد که بعد از شروع کارش هر از چندی باهاش تماس می گیرند و

ازش می پرسند که مشکلی با کارفرما نداره و همه چی مرتب است؟ 


خب همه این تلاش ها برای اینه که هزینه ها را باید یه جوری تامین کرد!!
امروز دقیقا یک ماه است که ما در این خونه مستقر شدیم، خیلی از دوستان اطلاعاتی راجع به هزینه زندگی پرسیده بودند به نظرم الان دیگه اعداد و ارقامی که می دهم به واقعیت نزدیک تر است به زودی یک مطلب راجع به این موضوع براتون می نویسم.  

البته اگه محمد به من کامپیوتر بده!!!

نظرات 4 + ارسال نظر
حسین سه‌شنبه 26 شهریور‌ماه سال 1387 ساعت 03:54 ب.ظ http://llee.blogsky.com

با سلام

یه سوال

اگه کسی رو تو اونجا نداشته باشی کلا باید رفتن به اوونجا رو از ذهن پاک کنیم؟؟

سلام
نه اصلا اینطور نیست
خوب مسلما اگر شما بتونید برای هر موضوعی هزینه زیادی بپردازید مشکلی نیست
در غیر اینصورت زمان بیشتری باید صرف کنید

مر سه‌شنبه 9 مهر‌ماه سال 1387 ساعت 09:53 ب.ظ

سلام، من تازه با وبلاگ شما آشنا شدم، وبلاگ خوبی دارید. مطالبتون رو روراست می نویسید و این خیلی خوبه.
میشه بگید شغل آقا محمد چیه، یعنی چقدر تخصصی هست؟ معمولا برای کارهای تخصصی و مدیریتی کار دیرتر گیر میاد و باز من شنیدم که ضعف زبان هم خیلی تو گیر نیاوردن کار تاثیر داره.
اگه خدا بخواد ویزای من تا یکی دو ماه دیگه شاید صادر بشه (یک ماهه که مدیکال و pcc رو فرستادم) باور کنید که با خوندن مطالب شما خوف برم داشت. شما اگه هنوز تو ایران بودید از ایران بودنتون چه استفاده ای می کردین که الان دستتون جلو تر می بود؟
آیا صلاح می دونید که بعد از اومدن ویزا تا آخرین مهلتی که تعیین شده صبر کرد بعد وارد استرالیا شد؟
من شنیدم شهرای دیگه مثل ملبورن و بریزبن خیلی مدرنتر و جدیدتر از سیدنی هستند با وجود اینکه بازار کار سیدنی رو ندارند توصیه شما برای انتخاب شهر حداقل واسه خودتون هنوز سیدنیه؟

سلام
زمینه کاری هر دوی ما کامپیوتر است که تازه اینجا معتقدند بیشترین فرصت های شغلی مربوط به IT است
اما حق با شما است اولا گرفتن کارهای مدیریتی اینجا خیلی سخت تر است (یکی از معلم های اینجا می گفت باید بتونید از پس استرالیایی ها بربیاند و رئیس شون بشید )
شما تا می تونید زبان با لهجه استرالیایی تمرین کنید چون حتی اگه زبانتون خوب باشه اما فهمیدن حرفهای اینها با لهجع ای که دارند یه موضوع دیگه است
اگه می تونید مدرکی از یه موسسه بین المللی بگیرید همونطور که توی یکی از نوشته هام گفته بودم مثلا tafe
به نظر من اگه دیر آمدن باعث بشه دو مورد بالا اتفاق بیفته خیلی خوبه در غیر اینصورت نه هر چی زودتر بیاید بهتره
در مورد شهر ها هم من اطلاعاتی ندارم ما که فعلا سیدنی هستیم
اینجا از سایر شهر ها گرونتره این تنها چیزی است که می دونم و میگن فرصت شغلی بیشتره !!!!!
تصورتون را عوض کنید فکر نکنم هیچ جای استرالیا خیلی مدرن باشه
می دونید توی مرکز شهر فقط آسمان خراش و ... دیده می شه دیگه بقیه اش کلاردشته خودمونه !!!

امین سه‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 07:51 ق.ظ http://sinehsorkh.wordpress.com

ااا
یعنی پول رو می دند به کاریابی ها
بعد درصد اونها از همون اول معلومه؟؟؟
نکنه درصد زیاد بردارند ;)

ناصر دوشنبه 21 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 02:11 ب.ظ http://nasser-dehvari.blogfa.com



من متوجه نشدم..ایاشما می خواهید دیگران صاحب کار بشند؟
من هم یک کارگر ساده..اگه خواستید کمکم کنید با من تماس بگیرید..هر جای دنیا که باشه قبول دارم
ممنون از لطفتون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد