اولین قدم

خدا را شکر ما خونه گرفتیم . بالاخره بعد از گذشت 10 روز به کمک دوستان و دعای مامان ها و همت خودمون و پرداخت سه ماه اجاره پیش پیش تونستیم خونه بگیریم ! البته روس بودن آژانس املاک هم بی تاثیر نبود .
خونه در خیابان botany  است که نزدیک به city محسوب می شه (40 دقیقه با اتوبوس) واقعا سیدنی بزرگه و این فاصله جزو نزدیکترین هاست .
خوب بعد از گرفتن خونه نوبت وسایل بود که به توصیه همه دوستان رفتیم IKEA، جای خانم ها خالی !
4 طبقه بسیار بزرگ که بدون اغراق، شما می تونید همه وسایل خونه را بخرید و این برای ما بسیار عالی بود چون یک روزه خرید کردیم و البته حسن دیگرش اینکه یک بار پول حمل بار دادیم ،آخه حمل و نقل اینجا خیلی گرونه البته اینجا همه چیز در واحد ریال گرونه اما بنزین در واحد خودشون هم قیمت قابل ملاحظه ای داره .
یه موضوع خیلی جالبه و آن اینکه اینجا مردم خیلی از کارها را خودشون می کنند مثلا هنگام خرید در IKEA شما شماره وسایلی را پسندید یادداشت می کنید و بعد هنگام خروج وارد انبار می شوید و خودتون شماره قفسه ها را پیدا می کنید و وسایل را بر می دارید و می برید صندوق ! تازه بعد از صندوق هم جایی را در نظر گرفتند تا شما وسایل را بسته بندی کنید تا نشکند و بدتر از آن اگر میز، تخت و ... خریده باشید خودتون توی خونه سر همش می کنید  یه مثال دیگه اینکه اینجا همه موظفند که زباله ها را از تفکیک شده در سطل های جداگانه قرار بدهند و عجیب تر از اون اینکه اینجا هفته ای یک با زباله ها را جمع می کنند فکر کنید اگه تهران چنین کاری بکنند چه وضعی پیش می آید !!!!!!

نظرات 1 + ارسال نظر
امین سه‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 07:35 ق.ظ http://sinehsorkh.wordpress.com

هفته ای یکبار زباله جمع می کننننند ؛ اههههه (تعجب شدید)
اینجا بعضی ها رعایت نمی کنند صبح زبالشونو میذارن بیرون؛ محله به گند کشیده میشه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد