ما رسیدیم

امشب سومین شبی است که به سیدنی رسیده ایم

پرواز بسیار طولانی و خسته کننده ای داشتیم باور کردنش سخته اما ما در سه کشور توقف کردیم تا رسیدیم البته پروازهایی با توقف های کمتر هم هست بهر حال ما با در نظر گرفتن همه جوانب این بلیط را خریدیم .

اول که رفتیم قطر حدود  2 ساعت در راه بودیم و 6ساعت در انتظار و 8.5 ساعت پرواز دوباره تا  رسیدیم به فلیپین که  آنجا تازه قدر قطر را فهمیدیم هر چند که با عربها خوب نیستیم اما خدایی پول نفت را خوب خرج می کنند بالاخره فرودگاهی و free shop و... ولی خدا به داد برسه فلیپین وحشتناک بود.

تازه ما آنجا فهمیدیم که باید پروازمون را عوض کنیم و با یک خط هوایی دیگه که مال استرالیاست ادامه بدیم و دیگه اینکه این پرواز یک توقف 1 ساعته در بریزبن هم داره اما از همه بدتر اینکه پرواز نزدیک 2 ساعت تاخیر داشت !

بهر حال بعد از انتظار 7 ساعته پرواز به سمت استرالیا حرکت کرد و ما 6 ساعت دیگه تا بریزبن رفتیم و 1 ساهت هم تا سیدنی .

پولداری عربها در هواپیماشون هم قابل تشخیص بود چون هواپیمای استرالیا بسیار قدیمی بود و از نظر امکانات اصلا قابل مقایسه با قطری ها نبود .

اما یک چیز قابل توجه بود و آن اینکه مهمانداران هواپیمایی استرالیا مودب تر و لبخند زنان به مسافران سرویس می دادند اما در قطر این کار فقط جنبه انجام وظیفه داشت و این موضوع تداعی کننده همون داستان همیشگی است در کشورهای جهان اولی همه سخت کار می کنند و تولیداتشون را به پولدارهای خاور میانه ای می فروشند .

تنها سرمایه آنها همون آدمهاشونه، که حتی موقع سرویس به مسافر هواپیمایی که بلیطشو خریده و دیگه پولش را گرفتند،  اما باید لبخند بزنند و مودب باشند ...........

نظرات 1 + ارسال نظر
آرش سه‌شنبه 15 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 07:30 ق.ظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد